متواجدين ومشرفيني ^_^

شرفتوني وآنستوني :)





رجاء خاص لمن يقتبس أن يقوم بكتابة اسمي تحت الاقتباس

آلاء علاء الدين

:)

A'laa's bookshelf: read

الآن نفتح الصندوق
The Secret


A'laa's favorite books »
}

03 يونيو، 2012

دقة ودقة



هــو :
اه لــو تــعــرف ...
باللي فــي قــلبي
كــانــت تعــرف ...
مقــدار حــبي
اه لــو تــعرف ...
ان الشــوق عـمال يـناديــني
اه لو تــاخـد بالــهــا ف يـوم
ان وجــودهــا اسـاس تكـويـني
حــبهـا يـملا عــليّا حــياتــي
عشــت أنــاديـــه !!!

هـي :
بحبك أنا قولتها لعنيك
خايفة أقرب
تبعد عني..
آه لو حاسس دقة قلبي
روحي ونبضي بِينْدَه ليـك
لمسة شوقي لرمش عنيك ..
ايوه ده قلبي
حاسس بيـــه !!
هــو :

نــفسـي أنــادي
أجــري عـــليهــا ...
أرمــي حــياتي
فـ بحــر عــنيــهــا ...
أبــني جــسـور
شـوقي في ايدهــا
اقــعـد أكــتب ..
قلبــي بَــرِيــدهــا ..
احــكي وابــكي ..
ارســم وطــني
واســكـن فيـــه ...

هـي :

حاسة بقلبك
لكن خايفة
يمـكن اضايقـك
حاسة بحبك
ساجن قلبي جوا ف قلبك..
نفسي انا اسأل
طب طمني
ريح قلبي
دة انت معاك مفاتيح الروح
خدني معاك منين ما تروح
عايشه انا ليـــه ؟!!

هــو :
أيــوه أنــا بـيـكِ
ســطر وتــايه وســط حــروفْ
حــياتي بدونك عايشـه الخــوفْ
بـس ظــروفْ ....
فارضــه عليــنا
نبني حـدود
مالهــا وجـود
نســكـن كــهف
ونبعــد فيــه
بس ده ليــــه ؟!!!
هي :

أنا من يوم ما عرفتك عاجزة..
ضايعة انا مني
نفسي ألقاني..
غنوة وساكتة
عايشه ثواني..
بحلم بيـك
روحي انا ماتت
وانت ف ايدك بس حياتي ..
غصبٍ عني
هي ظروف
سجنت بنت ف عرف عنيد
اسمه الخوف
عاشت فيـــه !!
هــو :

أنــا مــن غــيركْ
نــاقصْ نــبضْ
فِــكـره وتـايهــه فوق الأرضْ
حِـنِّي عــليَّا جـايز أبــوحْ
مــا انــتِ الدَقَــه
وانـــتِ الـــروحْ
بس أنــا خــايف ألاقــي الرفـضْ
قـلبـك مهــمــا هيــقسي عليـَّا
راح اعيــش لِـــيــه
هـي :

مش محتاجه منك شئ
يمكن بسـمه
راضيه بهمسة ترد الروح..
المس قلبي بسحرك مرة
نفسي تقول
نفسي تبوح
حتي اكرهني
راح اعيش ليك
بس هقولها لآخر عمري
ايوه انا نفسي
فـ مكان فيك
اسـكن فيه وتدفيني
وتعوضني مُر سنيني
ايوه بدور علي عنواني
فيك هلاقيـــه !

هــو :

آخــر كــلمــه ...
هقــولهـا أنــا ليــكِ
كُلِّي وقـلبي مـلك ايـديـكِ
مهـمـا ألف بـلاد الكــونْ
انــتِ حــبيبتـي ..
مــاضي وحــاضرْ
بــيـكِ أنــا قــادرْ
مهـمـا يـكـونْ .
هفضــل ســاكــتْ
رغـم الصـمت اللي بيـكويني
انـت حقـيقه
وضــيّ لعــيني
عشــق ســنيني
اللي فضــلت ادعي أنا بِيـه !!
هي:

آخر حاجة
مش محتاجة
أنا غير ليك ....
مهما عشت سنين وسنين
مهما بعدت ي نور العين
هتفضل انادي
انت فؤادي
مهما سَكَّتْ
هصبر تاني
اما عذاب الحب يهون
هفضل جنبك مهما يكون
مهما هتبعد

او هــتقرب
هفضل انادي
انت بلادي
مهما اتغرب
انت حياتي
ووطني الشادي
راح اعيش لِيــه



الولد بقلم :)

بقــــلـــمي| مـــــحمــــد الــــزيــات

البنت بقلم:)

لغبطة برائحة البانسيه لــ / آلاء علاء الدين
 
 
 
 
 

ليست هناك تعليقات: